M. Skaks Jensens Specialtransport er for nylig kørt ud fra Lastas i Hedensted, med deres nye Kel-Berg 3 akslet kærre med alusider. I 1973 fik Skaks Specialtransport sin start på Rømø og opererer i dag fra moderne faciliteter tæt på motorvejen i Rødekro, samt fra depoter rundt om i Danmark. Herunder blandt andet Esbjerg, Sønderborg og Hvidovre. De beskæftiger i dag ca. 40 medarbejdere og råder over et stort udvalg af specialtrailere, der kan klare det meste indenfor brede, høje og tunge læs.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i I-profil
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
Lad opbygning:
▪ Sider med bundhængslet der kan klappes ned i 900 mm højde
▪ To delt bagdør med sidehængsler
▪ 10 par surringsringe på 2,5 tons pr. stk.
▪ Reservehjulsophæng
▪ 3 x 3 Laxo huller
▪ 2 par containerlåse til 20 fods container
▪ Alu-front i 1.200 mm højde
▪ Bund af 30 mm plader
▪ Ladlængde på 6.500 mm
Kærrene leveres med 3 x 9 tons BPW-aksler med trumlebremser. Der er monteret lift på 1. og 3. aksel. Kærren har en tilladt totaltvægt på 24.000 kg.
Den nye tipkærre er leveret af
Anders Larsen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
M. Skaks Jensens Specialtransport
held og lykke med den nye Kærre i fremtiden.