Overføringsanhængere kører over 200.000 kilometer om året

Niels Hansen A/S

Niels Hansen Transport har 45 lastbiler og udfører blandt andet opgaver for entreprenørbranchen. Firmaet i Løsning går den kommende byggesæson i møde med nye trailere fra Lastas. 

Niels Hansen Transport blev grundlagt i 1968 af vognmand Niels Hansen med en enkelt lastbil.

I 1998 startede sønnen Lars Hansen og svigersønnen Brian Kjærsgaard i firmaet, og siden har de to overtaget firmaet.

”Vi har stadigvæk de samme værdier som Niels havde, dengang han valgte at starte virksomheden – nemlig at levere den bedst mulige service hurtigt, samt have god kontakt og dialog med kunderne - derfor lægger vi stor vægt på at have dygtige, punktlige og kompetente chauffører,” siger Lars Hansen.

Transportfirmaet har senest fået leveret en 4 akslet gardintrailer med truckbeslag, en 3 akslet overføringsanhænger og en 3 akslet city gardintrailer fra Lastas.

”Jeg handler altid med Anders Larsen, hos Lastas. Det har jeg gjort i mange år,” siger Lars Hansen.

I 2016 flyttede firmaet deres filial til Løsning og er dermed centralt placeret i Midtjylland.

Fordel med egen truck

I dag administrerer Niels Hansen Transport 45 biler, der bliver kørt af 50 dygtige, kompetente chauffører, der leverer en professionel service. 

”Lastbilerne leverer blandt andet byggematerialer til byggepladser og private, og det er en stor fordel, at vi kan læsse af med vores egen truck, når vi kommer frem,” siger han.

Lars Hansen oplyser, at nogle af firmaets overføringsanhængere er 8 år gamle, og de tilbagelægger over 200.000 kilometer på de danske veje pr. år.

”Det fortæller lidt om kvaliteten af det materiale, som vi køber hos Lastas, og derfor vil vi også fortsat handle hos dem. Godt 95 procent af vores trailere er Kel-Berg trailere leveret af Lastas. Jeg synes, at den efterfølgende service er god, men det er sjældent, at vi får brug for den,” siger han.

Sidste år overtog firmaet entreprenørvirksomheden Allan Knudsen i Give.

”Det går ok, men der skal hænges i for at tjene penge, for vi kan også mærke, at branchen er udfordret. Vores højsæson begynder omkring 1. april, så der skal vi være klar med vores trailere,” siger Lars Hansen.